معاونت پژوهشی مدرسه علمیه خواهران زینبیه(س) شهرستان آبیک
حوزه علمیه خواهران زینبیه(س) شهرستان آبیک







اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        





مقام معظم رهبری: تولید علم، فقط انتقال علم نیست؛ نوآوری علمی در درجه اوّلِ اهمیت است. این را من از این جهت می‏گویم که باید یک فرهنگ بشود. این نو اندیشی، فقط مخصوص اساتید نیست؛ مخاطب آن، دانشجویان و کلّ محیط علمی هم است. البته برای نوآوری علمی - که در فرهنگ معارف اسلامی از آن به اجتهاد تعبیر می‏شود - دو چیز لازم است: یکی قدرت علمی و دیگری جرأت علمی



جستجو




 
  برگزاری کارگاه نویسندگی ...

گزارش کارگاه نویسندگی

این کارگاه درتاریخ 1/2/97 توسط استاد آقای دکترحمید عابدیها برگزار شد.

کارگاه رأس ساعت 8 صبح با حضور 40 نفر ازطلبه های حوزه زینبیه(س) آبیک آغازشد.

استاد بعد از معرفی خود و رزومه ی خودسرفصل هایی را که قرار بود ارائه دهند را  فهرست وار، بیان کرده به توضیح هر یک از آنها پرداختند.

ابتدا مهارت هایی را که یک نویسنده باید بداند را بیان کردند، مانند:

تاریخ ادبیات ایران

دوره های تحول تاریخی زبان فارسی

دستورزبان فارسی

سبک شناسی نظم

فنون ومهارت های بلاغت

تفاوت های زبان عادی وادبی

حالت های فردی (اندیشگی،احساس وعاطفه، زیبایی، نظم، تخیل)

و برای مطالعه بیشترطلاب کتابهایی رادراین خصوص معرفی کردند.

ادامه »

موضوعات: کانون پژوهشی
[چهارشنبه 1397-02-05] [ 08:14:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  گزارش ساعات پژوهشی مدرسه علمیه خواهران زینبیه(س) ...

بسم الله الرحمن الرحیم

گزارش ساعات پژوهشی نیم سال دوم 97-96

1) گزارش میزان شرکت درجشنواره بانو کرامت:

(کرسی آزاد اندیشی ثبت شده ویک مقاله هم ازخانم پریوش رسولی برای شرکت درجشنواره آماده کرده است.)

2) شرکت دادن وبلاگ حوزه زینبیه درجشنواره بانوی کرامت

ادامه »

موضوعات: کانون پژوهشی
 [ 07:59:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  چگونه یک مقاله پژوهشی بنویسیم؟ ...

چگونه یک مقاله پژوهشی بنویسیم؟

تحقیق و پژوهش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به جرات می توان گفت که همه پبشرفت های علمی صنعتی پژوهشی تکنولوژی و جامعه شناسی بر پایه تحقیق و پژوهش استوار است. اصلی تربن و مهمترین شیوه ارائه نتایج یک مطالعه و تحقیق تهیه مقاله پژوهشی است و محققی در صحنه تولید وانتشار علمی موفق است که بتواند نتایج پژوهش خود را در مجلات معتبر پژوهشی به چاپ برساند.از آنجا که نوشتن صحیح و مناسب یک مقاله یک رکن اساسی برای چاپ مقالات علمی میباشد در قالب این مقاله سعی شده است که به بررسی روش های صحیح نگارش مقالات پژوهشی بپردازیم.به طور کلی هر مقاله پژوهشی شامل اجزای زیر است:
عنوان
نام نویسندگان
آدرس ها
چکیده شامل مقدمه اهداف مواد وروشها
نتایج بحث
واژه های کلیدی
مقدمه مواد و روشها
نتایج بحث تشکر و قدر دانی
فهرست منابع

ادامه »

موضوعات: کانون پژوهشی
[سه شنبه 1397-01-21] [ 08:02:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  .:: کنکاشی در چیستی پژوهش و ضرورت اهتمام به آن در حوزه علمیه ...

این که پژوهش چیست و چه ضرورتی دارد، دیگر مسئله ای غریب برای حوزه های علمیه ما نیست. شاید اگر تا چندی پیش، پژوهش و شیوه های نوین آن، چندان جدّی گرفته نمی شد، امروزه اما رویکردِ به پژوهش در میان متصدّیان، اساتید و طلاب حوزه علمیه، نه تنها انفعالی نیست؛ بلکه حتی در مواجهه با آن، سعی در فراهم نمودن تمام ابزار و شرایط لازم و به کارگیری حداکثری آن در تحلیل و بررسی مسائل علوم دارد. در این میان، حوزه علوم اسلامی، هم چنان به تحقیقات بیشتر و پردامنه تری نیازمند است و متولّی اصلی این امر نیز بی شک، غیر از حوزه علمیه و البته دانشگاه ها و پژوهشگاه های معتبر علمی نمی تواند باشد. آن چه در این بخش، مورد توجه قرار گرفته است، همین رویکرد ضرورت انگارانه و مواجهه فعّال با پژوهش در حوزه علمیه است. چند تن از اساتید اهل قلم در پرسش و پاسخی کوتاه، چیستی پژوهش و ضرورت توجه به آن و هم چنین وضعیت پژوهش در حوزه های علمیه را به اختصار، مورد بررسی قرار می دهند. سؤالات پیش روی ایشان عبارت اند از: ۱- تعریف شما از پژوهش چیست؟ ۲- چه فوایدی را می توان برای پژوهش برشمرد؟ ۳- وضعیت پژوهش را در حوزه های علمیه چه گونه ارزیابی می کنید؟ ۴- چه گونه می توان در کنار آموزش، پژوهش را نیز در حوزه های علمیه با جدّیت دنبال کرد؟ ۵- در حال حاضر، ضرورت پژوهش در کدام یک از موضوعات علوم حوزوی، بیش از سایر موضوعات است؟

ادامه »

موضوعات: کانون پژوهشی
[سه شنبه 1397-01-14] [ 09:35:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  روش مطالعه ...

بسمه تعالی

کلاس روش مطالعه

استاد : خانم فیروزی

تاریخ برگزاری : 17/11/1396

 

روش مطالعه و یاد گیری به این شکل است که باید یاد بگیریم که هر متنی یک جور باید خوانده شود و متن وقتی سنگین است باید پیش مطالعه شود وبعد از یاد گیری پس مطالعه انجام شود .

هدف از مطالعه : یاد گیری و تثبیت خوانده شده ها

مطالعه از ریشه طلع : طلوع : به ما یک شناخت می دهد وآگاهی و معرفت می دهد متناسب با ارزش متن می باشد در باب مفاعله می باشد و دو فایده دارد :

1 – هم کتاب ک چیزهایی به ما می اموزد ( شناخت متقابل ) 

2- یک چیزهایی هم ما باید به نویسنده بیاموزیم ( نقد و اظهار نظر )

معرفی دوکتاب از آقای شجاعی ( آفتاب در حجاب و کشتی پهلو گرفته )

ادامه »

موضوعات: کانون پژوهشی
 [ 09:00:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت